غزل قصیده و مثنوی ها بخش یکم عاشقانه ها

غزل قصیده و مثنوی بخش یکم از اشعار محمد رضا محسنی

این بخش اختصاص دارد به بخش یکم از قسمت غزل قصیده و مثنوی ها از کتاب مجموعه اشعار محمد رضا محسنی حقیقی شامل ۱۲۰ شعر کلاسیک کتاب یکم، ویرایش یکم که در سال ۱۳۹۳ ویرایش نخست آن منتشر شده است. این کتاب شامل ۱۲۰ شعر از شاعر معاصر محمدرضا محسنی است که شامل دو بخش کلی شامل «غزل قصیده و مثنوی ها» و «چهارگانی و قطعه‌ها» است. غزل قصیده و مثنوی ها خود به دو زیربخش یعنی «بخش یکم عاشقانه‌ها» و «بخش دوم فلسفیدن» تقسیم شده است. شاید بتوان بخش یکم از اشعار محسنی را شعرهایی در قالب غزل‌ها، قصیده‌ها و مثنوی‌های عاشقانه در نظر گرفت و بخش دوم را سروده‌هایی که دربرگیرنده‌ی مفاهیم فلسفی و احتماعی هستند دانست.

غزل قصیده و مثنوی شعر محسنی
غزل قصیده و مثنوی شعر محسنی

جستجوی شعر جدید

در زیر مربوط به هر کدام از این در بخش زیر کوشیده‌ایم جهت سادگی یافتن شعرها توسط کاربران، بیت نخست هر کدام از اشعار را بازگویی نماییم. برای یافتن شعر مورد نظر در صورت به یاد داشتن قافیه می توانید به سادگی شعر مورد نظر را بیابید یا طبق شماره‌گذاری‌های اشعار که دقیقا برپایه‌ی آن‌چه در کتاب چاپ شده وجود دارد آورده شده اند روی لینک سروده‌ی مورد نظر کلیک کنید.

برای نمونه برای یافتن شعری که مصرع شعر مورد نظر که بیت نخست آن را می دانید کافی است واژه‌ی مورد نظر در شعر مورد نظر ( از بخش غزل قصیده و مثنوی ها ) را با زدن کلید Ctrl+F در ویندوز یا باز کردن بخش جستجو در گوشی های موبایل و تبلت و … جستجو کرده و بیابید. در پایان با کلیک روی لینک درج شده به صفحه شعر کامل هدایت خواهید شد.

فهرست شعرهای بخش یکم

شعر ۱ : عشقِ تو مِه‌بانگِ من بود ای پری

شعر ۲ : تو را خواهم از این غوغا، که تا پایان تو می‌مانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا